یزدفردا: سایبرتراک با زوایای تیز لیزری خود شبیه تانک جنگی است که با بدنه ضدگلوله و شیشه جلو زره‌مانند می‌خواهد وارد منطقه جنگی شود؛ در حالی که هدایت آن بیشتر شبیه راندن یک خودرو کوچک و معمولی مانند رنو کلیو است.

به گزارش یزدفردا: سایبرتراک با صندلی نرم از چرم گیاهی برای راننده، داشبوردی کاملا سفید و براق و فاقد صفحه نمایش‌های مختلف و دکمه‌ها و کلیدهایی که اغلب ماشین‌های مدرن دارند، به‌ سرعت شما را به این نتیجه می‌رساند که رانندگی با آن در مقایسه با سایر خودروها کاملا متفاوت خواهد بود. 

به نقل از ایندیپندنت، نشنال نیوز در گزارشی به معرفی تازه‌ترین خودرو ساخت تسلا یعنی سایبرتراک پرداخته و می‌نویسد، برای نشستن داخل کابین لوکس سایبرتراک تسلا در دبی احتمالا باید رانندگی را از اول یاد گرفت. 

این جدیدترین وسیله‌ای که میلیونرها حتما باید داشته باشند،‌ برآمده از عمیق‌ترین و تاریک‌ترین گوشه‌های ذهن خلاق ایلان ماسک، با اندکی کمک از طرف گروهی متشکل از فناوران و مهندسان، برای خیابان‌های آینده‌نگر کاملا متناسب است. 

یک دستگاه تلفن همراه مانند کنترل از راه دور خودرو عمل می‌کند و مادامی که همراهتان باشد، به سوییچ‌ نیاز ندارید. با کمک یک اپلیکیشن تسلا می‌توانید همه کارهای مربوط به خودرو را انجام دهید؛ از باز کردن صندوق عقب که البته در تسلا صندوق جلو است تا بوق زدن.

این خودرو سه تنی مخروطی شکلی با اضلاع تیز شش متر طول دارد.

کنسول نمایش مرکزی در خودرو هم مرکز اصلی عملکرد سایبرتراک است. این صفحه لمسی با عرض ۴۷ سانتی‌متر پخش صوت و تصویر، مسیریابی، آب‌وهوا و سرگرمی‌ها را کنترل می‌کند و می‌توان از طریق آن بر اساس ترجیح راننده ارتفاع، فرمان‌پذیری(تغییر فرمان) یا ثبات خودرو را تنظیم کرد.

البته اکثر کنترل‌ها به صورت صوتی هم فعال می‌شوند. کافی است انگشتتان را به سمت چپ این صفحه لمسی بکشید تا این هیولا بیدار شود. 

سایبرتراک با زوایای تیز لیزری آن شبیه تانک جنگی است که با بدنه ضدگلوله و شیشه جلو زره‌مانند می‌خواهد وارد منطقه جنگی شود؛ در حالی که هدایت آن بیشتر شبیه راندن یک خودرو کوچک و معمولی مانند رنو کلیو (Renault Clio) است. 

بسیاری از مشخصه‌های سایبر تراک حاکی از آن است که این خودرو برای پایان دنیا(آخرالزمان) آماده شده است! با فعال کردن حالت «باجا» سامانه تعلیق یا فنربندی خودرو بالا می‌رود و به باتری‌های ولتاژبالا فشار وارد می‌کند تا هنگامی که خودرو از دره‌ها و رودها و مسیرهای صحرایی می‌گذرد، از آن در برابر آب و ذرات خاک و سنگ محافظت کند.  

این خودرو احتمالا آن سروصدا و غرش محبوب خودروهای فوق‌اسپرت را ندارد، اما با وجود سکوت آرامش‌بخش یک موتور دوگانه برقی و باتری ۴۸ ولتی لیتیوم یونی ولتاژ پایین، هیجان همچنان به قوت خود باقی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا